Pentru Facturare si Gestiune recomandam SmartBill. Incerci GRATUIT!
Pentru a ne asigura ca raportam cifrele corecte in bilanțul de la final de an, este important si obligatoriu sa efectuam inventarierea patrimoniului. Un element al inventarierii este inventarierea datoriilor si creanțelor.
Cum se poate face verificarea furnizorilor ?
Din balanța de verificare se poate genera o lista a furnizorilor neplătiți la o anumita data, de regula finalul de an.
Se verifica apoi fisele de cont ale furnizorilor respectivi de unde se pot obține informații precum:
- daca exista sume vechi neplătite
- in cazul in care exista plati pentru facturi mai noi si omisiuni de plăti pentru facturi mai vechi (indiciu de eroare)
- existenta doar de plati efectuate si nu exista facturi
- in situatia in care exista facturi sau incasari dublate, etc.
Un al treilea document care ajuta verificarea este confirmarea reciproca de sold cu furnizorii.
Se trimite o adresa catre furnizor prin care i se solicita sa confirma soldul si facturile care il compun.
Aceasta este cea mai sigura cale de a identifica erorile.
Utilizatorii SmartBill facturare si gestiune sau Conta au la dispoziție mai multe rapoarte prin care pot face verificarea furnizorilor, astfel:
Din gestiune, se poate alege in secțiunea de rapoarte Gestiunea încasărilor si a plaților -Situația plaților:

Raportul prezinta informatii utile precum restul de plata pe fiecare furnizor dar si numarul de zile de intarziere:

Se pot filtra documentele care sa apara in raport:

In SmartBILL Conta se poate genera o balanta analitica pe contul 401:

Direct din balanta se poate accesa fisa de cont a furnizorului dorit.

Tot din modulul de contabilitate se poate genera un raport cu sumele de incasat si de platit:

Acest raport, la fel ca cel similar din gestiune ofera informatii referioare la sumele scadente, facturile scadente si vechimea soldului.
CITESTE SI RO e-Factura, RO e-Transport si RO e -Sigiliu – ce reprezinta fiecare?